MSH Medya olarak, firmanıza uygun, kolay kullanımlı, hızlı ve görsel anlamda harikulade tasarımlar üretip sizlere sunuyoruz.Sadece planlama aşamasında değil tasarım ve uygulamanın tüm aşamalarında sizinle birlikte ihtiyaçlarınızı göz önünde bulundurarak çalışmak, çalışma felsefemizdir.
Danışmanlık Alİşlevsellik ve görünümden gezinme ve kodlama bütünlüğüne kadar, göz alıcı, kullanıcı dostu bir web sitesi oluşturmak için çok şey gerekir. Orada da bitmiyor. Web geliştiricileri ve tasarımcıları , arama motorları tarafından bulunacak, müşterilerin ilgisini çekecek ve dönüşümleri teşvik edecek web siteleri oluşturmak için birlikte çalışmalıdır. vay! Bu çok büyük bir baskı. Neyse ki, aşağıdaki 24 ipucu, izleyicileri sadık marka savunucuları olmaya teşvik eden benzersiz bir kullanıcı deneyimi oluşturma sürecinde size rehberlik edecek.
1. Bir Etki Alanı ve Ana Bilgisayar Seçme
Harika alan adları (iki kişilik Google ve Yahoo’ya bakın) çok az şey söylerken çok şey söyler. Akılda kalıcı olmasının yanı sıra, bir alan adının markanızın sesini doğru bir şekilde yansıtması ve yanlış yazılması neredeyse imkansız olması gerekir. Markanız için doğru adı bulmak çok önemlidir, çünkü alan adına SEO , basit yazım ve marka kimliğinin bir kombinasyonunu dahil etmek, arama motoru sonuçlarında yer alma şansını artırır. Basitçe söylemek gerekirse, çevrimiçi olarak kolayca erişilen işletmeler daha fazla müşteri kazanır.
Barındırma paketlerini karşılaştırırken, web sitenizin ve işinizin doğasını göz önünde bulundurmak çok önemlidir. Web sitesi, bir sürü resim, video ve sunumla medya açısından zengin olacak mı? Şirket içinde teknik desteğiniz var mı veya barındırma sağlayıcınızdan güvenilir, hızlı yanıt veren desteğe mi ihtiyacınız var? Ayrıca web sitenizin alacağı trafik miktarını da düşünün. Barındırma şirketi ölçeklenebilir çözümler sunuyor mu? Hangi yedekleme, güvenlik ve ek özellikler sunuluyor? Nihai bir karar vermeden önce sosyal medya ve üçüncü taraf web sitelerinde şirketin performansıyla ilgili incelemeleri araştırmayı unutmayın.
2. Arka Uç Hizmetleri (CMS “İçerik Yönetim Sistemi” / Yazılım)
Arka uçla ilgilenen işlevsel bir program olmadan harika bir web sitesi geliştirmek imkansızdır. Web sitenizi bir araba olarak düşünürseniz, nedenini anlayabilirsiniz. Arkadaşlarınız parlak yeni spor arabanızı gördüklerinde, şık boya işine, parlak lastiklere ve lüks deri koltuklara bakarlar. Web siteleri dünyasında bu, sitenizin bir kullanıcının doğrudan deneyimlediği kısmına eşittir. Tıpkı spor arabanızdaki güçlü motor gibi, web sitenizin arka ucu da sihrin gerçekten gerçekleştiği yerdir. Güçlü arka uç hizmetleri olmadan, web siteniz misafirlerinizi “büyüleyemez”. Aynı şekilde motorsuz bir spor araba da işe yaramaz hale gelir. E-ticaret siteleri için en iyi “motorlardan” biri Magento iken, WordPressbilgi siteleri için ideal, özelleştirilebilir bir CMS’dir.
3. Temiz Tasarım
Web sitesi geliştirme sürecinde hatırlanması gereken en önemli şeylerden biri temiz, çekici bir tasarım oluşturmaktır. Kaliteli bir tasarım çekicidir ve sezgisel gezinme ile okunması kolaydır. En önemlisi, temiz bir tasarım, görüntüleyenlerin dikkat dağıtan grafikler ve büyük miktarda metin yerine markanızın ve içeriğinizin değerine odaklanmasına yardımcı olur. Müşteriler genellikle web sitesi tasarımlarını belirli bir şirketin veya ürünün kalitesiyle ilişkilendirir. Bu nedenle, müşterileri tekrar gelmeye teşvik eden olumlu bir kullanıcı deneyimi sağlamak için temiz bir tasarım hayati önem taşır.
4. Etkili Renk Şeması
Renk şemaları, müşterilerin düşündüğünden daha önemlidir. Farklı renkler, sakinlik, mutluluk veya hüsran gibi duygusal tepkiler uyandırma yeteneğine sahiptir. Web sitenizin tasarımında renkleri kullanmak söz konusu olduğunda, şirketinizin nişini, hedef kitlesini, markasını ve renk teorisinin unsurlarını dikkate almak çok önemlidir. Hedef kitleniz hangi renklere tepki verecek? Renk düzeniniz logonuza ve markanıza benziyorsa, bakmak bunaltıcı mı yoksa hoş mu? Markanızın sesini parlak ve cesur bir turuncuyla mı yoksa profesyonel, sakinleştirici bir maviyle mi aktarmaya çalışıyorsunuz? Seçiminiz ne olursa olsun en iyi renk seçeneklerini araştırmak için zaman ayırmanız ziyaretçilerinizde iyi bir izlenim bırakacaktır.
5. Markalaşma
Markalaşma, hem büyük hem de küçük tüm işletmeler için önemlidir. Markanızın logosunun tasarımı ve yerleşimi, izleyicinin genel görüşüne katkıda bulunur. Profesyonelce tasarlanmış logolar, müşterinin dikkatini başarıyla çeker ve markanın benzersiz sesinin net bir resmini sunar. Gözün doğal olarak bir web sitesini taramaya başladığı yer burası olduğundan, sitenizde sol üst köşe gibi ziyaretçilerin kolaylıkla görebileceği bir konum seçin. Markanızın kimliğini daha da sağlamlaştırmak için aynı logoyu ambalajlarda, basılı reklamlarda ve markalı giysilerde kullanmayı düşünün. Bir işletme markalaşma ile tutarlı olduğunda, müşterilere bütünleşik ve akılda kalıcı bir marka deneyimi sunar.
6. İşlevsellik
İşlevsellik hakkında düşünürken, dikkate alınması gereken birkaç konu vardır. Yani, web sitesi gerçek anlamda işlevsel mi? Yükleme sorunları veya bozuk bağlantılar var mı? Sitenin güvenlik özellikleri işletmenizin ihtiyaçları için yeterli mi? Bu operasyonel sorunlara ek olarak, web sitenizin özelliklerini kullanıcının bakış açısından görmek çok önemlidir. Sitenizin iletişim formları, anketler ve müşteri geri bildirimi bölümleri düzgün çalışıyor mu? Bu işlevsel sorunlardan biri veya tümü, bir müşteriyi sitenizden ayrılmaya sevk edebilir.
7. Navigasyon
Bir web sitesi kafa karıştırıcıysa ve gezinmesi zorsa, müşterileriniz ayrılabilir ve bir daha geri dönmeyebilir. Sitenizin gezinme verimliliğini ve çekiciliğini artırmak için, sanki yeni bir ziyaretçiymişsiniz gibi derinlemesine bir site incelemesi yapın. Mantıklı olan ve olmayan navigasyon akışlarına dikkat edin. Bir ziyaretçinin sitenizde kolayca gezinme yeteneğini geliştirmenin (ve arama motorlarının sitenizi taramasına yardımcı olmanın) bir yolu, bir site haritası eklemektir. Ayrıca, gereksiz veya düşük performans gösteren sayfaları ortadan kaldırarak gezinmeyi kolaylaştırmak, markanızın çevrimiçi varlığının kalitesini artırırken yükleme süresini azaltabilir.
8. Kullanılabilirlik
Kullanımı kolay web sitelerinin müşterilerin ilgisini çekmesi ve ticareti teşvik etmesi daha olasıdır. Ürün ve hizmet bilgileri açık ve öz bir şekilde görüntülenerek kullanılabilirlik artırılabilir. Web sitenizin, bir müşterinin siteye kolayca erişebilmesi için ihtiyaç duyacağı tüm özelliklere sahip olduğundan emin olun. Bir izleyici blogunuzu okuyorsa ve bir e-posta bültenine abone olmak istiyorsa, katılım formunu aramaları gerekir mi? İletişim bilgileriniz net bir şekilde görüntüleniyor mu? Web sitenizin düzeni, sosyal paylaşımı ve markanızla daha fazla etkileşimi teşvik ediyor mu? Bu temel unsurlar, sitenizin kullanılabilirliğini optimize ederken gözden geçirilmesi önemlidir.
9. Harekete Geçirici Mesaj
Web sitenize harekete geçirici mesajlar yerleştirmek, müşterileri işletmenizle iletişime geçmeye teşvik eder. “Bize bugün ulaşın!” gibi dostça bir öneri. işletmenizin müşterileriyle bir ilişki geliştirmek istediğini gösterir. Harekete geçirici mesajların, bir ziyaretçinin şirketinizle etkileşim düzeyine uygun olması önemlidir. Markanızı yeni keşfediyorlarsa, onları e-posta bülteninize abone olmaya davet edin. Halihazırda sadık bir müşteriyseler, belki de markanızın sadakat ödülleri programına katılmaktan keyif alacaklardır. Ziyaretçilerden sitenizde ne yapmalarını istediğinize bakılmaksızın, her sayfada en az bir kez harekete geçirici mesaj ekleyin.
10. Kısa Yükleme Süreleri
Çevrimiçi bilgi ararken, hiçbir şey ziyaretçileri yavaş yükleme süreleri kadar rahatsız edemez. Müşteriler bu sorun nedeniyle tamamen geri çevrilebilir. Web sitenizi önceden test etmek, herhangi bir yükleme süresi sorununu tam olarak belirlemenize yardımcı olur ve bunlar, sitenizin resmi olarak yayınlanmasından önce düzeltilebilir. Müşteriyi elde tutma oranını artırmak ve olumlu bir kullanıcı deneyimi sağlamak için, web sitenizin açılış süresini düzenli aralıklarla değerlendirin. Kısa yükleme süreleri, müşterilere istedikleri bilgileri istedikleri zaman verir. Siteniz teslim edemiyorsa, bir rakibin sitesi teslim edecektir.
11. Aktif Blog
Yerinde bir blog, müşterilerin en son ürünler, şirket etkinlikleri ve sektörle ilgili bilgiler hakkında bilgi sahibi olmasına yardımcı olur. Web sitenizde bir bloga sahip olmak, özellikle gönderileriniz okuyucuları markanızla etkileşime teşvik ediyorsa, onlarla bağlantı kurmanın harika bir yoludur. Blogunuzu düzenli olarak güncel tutmak, müşterileri markanızın değerleri ve iletişimi teşvik etme arzusu hakkında bilgilendirir. Okuyuculara düzenli olarak taze, faydalı, ilgi çekici içerik sağlayarak, markanız güvenilir bir kaynak ve bir endüstri otoritesi haline gelir.
12. Temiz, SEO Dostu Kod
İster yeni web sayfaları geliştiriyor, ister mevcut sayfaları optimize ediyor olun, temiz, SEO dostu bir koda sahip olmak çok önemlidir. Sitenizin kodunu iyileştirmek için zaman ayırarak, genel yatırım getirisini artırabilirsiniz. SEO dostu kod, sitenizin içeriğinin net bir resmini sağlayarak arama motoru örümcekleri için bir rehber görevi görür. WordPress gibi belirli CMS hizmetleri, kodu temizleme sürecini basitleştirmek ve arama motoru sıralamalarını yükseltmek için tasarlanmış eklentiler sağlar. Çok az kodlama bilgisi gerektirdiğinden (varsa), WordPress, web sitelerine trafik çekmeye çalışan şirketler için harika bir kaynaktır.
13. Birden Fazla Tarayıcıyla Uyumluluk
Teknoloji ilerledikçe, internet tarayıcılarının sayısı da giderek artıyor. Internet Explorer ve Chrome’dan Firefox ve Safari’ye kadar hepsine ayak uydurmak sinir bozucu olabilir. Bir web sitesi oluştururken, web sitenize birden çok tarayıcıdan erişilebilmesini sağlamak çok önemlidir. Özellikle, siteniz eski sürümler de dahil olmak üzere tüm büyük tarayıcılarda düzgün şekilde yüklenmelidir. Bu adımı atmamak, büyüyen bir işletme için maliyetli bir sonuç olabilecek müşteri tabanınızın büyük bir bölümünü dışlayabilir.
14. Mobil Siteler ve Duyarlı Siteler
İstatistikler, çevrimiçi arama yapmak için mobil cihazların kullanımının son iki yılda önemli ölçüde arttığını gösteriyor. Aslında, mobil cihaz kullanıcılarının yaklaşık %95’i yerel ürün ve hizmetleri aramak için cihazlarına güveniyor. Artan bu mobil kullanıcı nüfusuna etkili bir şekilde ulaşmak için işletmelerin web sitelerinin herhangi bir cihazdan erişilebilir olduğundan emin olmaları gerekir. Mevcut bir web varlığına sahip büyük bir şirket için, herhangi bir cihazda iyi performans gösterecek şekilde tasarlanmış ayrı, mobil uyumlu bir web sitesi geliştirmek mantıklıdır. Öte yandan, bir web sitesi başlatmayı planlayan bir işletme, herhangi bir cihaza uyum sağlayabilen duyarlı bir tasarım seçerek daha iyi hizmet verebilir.
15. Sosyal Medya ile Entegrasyon
Sosyal medya ile entegrasyon artık bir yenilik değil, bir gereklilik. Teknoloji, bilgi paylaşımını daha kolay hale getirdikçe, sosyal medya entegrasyonundan yoksun olan işletmeler, günümüzün ağızdan ağza reklamcılığa benzetilen şeylerden yararlanamıyor. Sosyal medya, müşterilerin markanızı tanıtabilecekleri, yorum yapabilecekleri ve şirketinizin en son haberlerinden haberdar olabilecekleri bir alan sağlar. Ürün resimleri ve markalı video dahil olmak üzere yazılı ve görsel içerikler, web sitenize eklenecek sosyal paylaşım butonları ile Facebook, Twitter, Pinterest, LinkedIn gibi platformlarda kolayca dağıtılır .
16. Güvenlik Kodu Testleri
Spam, spam ve daha fazla spam. Captcha testlerinin yerinde olmadığı bazı işletmelerin yorum bölümlerinde, iletişim formlarında ve site forumlarında aldığı şey budur. Bu testler (web tabanlı bir form göndermeden önce yazılan rastgele harfler ve sayılar olarak tanıyacaksınız) insanları robotlardan ayırır. Bu kısa testleri iletişim formlarınıza eklemek, sitenizin kaynaklarını yalnızca insanların kullanabilmesini sağlayarak işletmenizin zamandan ve paradan tasarruf etmesini sağlar.
17. Etkili Güvenlik
Teknolojinin gelişmesiyle birlikte, daha yeni ve daha gelişmiş güvenlik riskleri, web sitenizin bütünlüğünü tehlikeye atmakla tehdit ediyor. Kötü amaçlı yazılım ve virüslerden kötü amaçlı uygulamalara ve bilgisayar korsanlarının tehdidine kadar, web siteleri hem ön uçlarda hem de arka uçlarda güvenlik ihlallerini önlemelidir. E-ticaret siteleri gibi çevrimiçi işlemler yapmak için oluşturulmuş web sitelerinin, müşteri bilgilerini korumak için ek güvenlik önlemleri alması gerekir. Tarayıcı tabanlı tehdit olasılığını azaltmak için işletmelerin web sitelerine SSL sertifikaları eklemesi gerekir. Geliştirme sırasında, sitenizin çerçevesine ve tasarımına dahil olan güvenlik özelliklerini gözden geçirmeniz çok önemlidir. İşletmelerin ayrıca düzenli güvenlik kontrolleri yapması veya bu hizmeti sunan bir sağlayıcıyla çalışması gerekir.
18. Tesis Dışı İncelemeler
Google’ın arama algoritması değişiklikleri nedeniyle, yerel aramalara daha fazla öncelik verilmiştir. Google ve Yelp gibi hizmetleri inceleyin, işletmeler için nitelikli müşteri adayları oluşturmada etkili olabilir. Artık müşteriler yerel bir işletme veya ürün aradıklarında, genellikle arama motoru sonuçlarının ilk sayfasında bir şirketle ilgili yorumlarla karşılaşıyorlar. Üçüncü taraf web sitelerinde incelemeler almak, markanızın güvenilirliğini artırırken, görüntüleyenlerin markanızla ilgili müşteri memnuniyeti hakkında bilgi edinmesini kolaylaştırır. Müşterilerin şirketiniz hakkında yorum bırakabilmelerini garanti etmek için Google ve Yelp gibi üçüncü taraf inceleme sitelerinde işletme profilinizi talep ettiğinizden emin olun. Daha sonra, web sitenizde bir müşteriden bir inceleme yazmasını isteyecek ve onları söz konusu üçüncü taraf inceleme hizmetine yönlendirecek bir harekete geçirici mesaj oluşturabilirsiniz.
Google, Google+ işletme sayfası incelemelerinizle web siteniz arasında bağlantı kurmanın harika bir yolunu sunar. İşletmeniz için uygun bir adresiniz ve bir Google+ hesabınız olduğu sürece, işletme sayfanızı arayabilir ve zaten yoksa bir tane oluşturabilirsiniz . Google, sahibi olduğunuzu doğruladıktan sonra, SERP’lerde her göründüğünde Google+ işletme sayfanızın web sitenize bağlı olduğunu göreceksiniz.
19. Müşteri Görüşleri
Site dışı incelemelere benzer şekilde, işletmenizi tanıtmak için müşteri referansları kullanılabilir. Sitenizde müşteri referanslarına yer vererek şirketinizin becerilerini, ürünlerini ve müşterilere olan bağlılığını gösterirsiniz. Halihazırda sadık bir müşteri tabanınız varsa birkaç kişiye ulaşın ve çevrimiçi inceleme isteyin. Kaydedilmiş bir referans sunmaya istekliyse, markalı bir video oluşturmak için bu fırsattan yararlanın. Şirketiniz ne kadar gerçek ve ayrıntılı referans alırsa, yeni müşteriler kazanma şansınız o kadar artar.
20. Google+ Yazar Doğrulaması
Google, sayfa doğrulama isteklerini kabul etmeyi durdurmuş olsa da (hala etkin olan Google+ işletme sayfası doğrulamasıyla karıştırılmamalıdır), siteniz için Google+ yazar doğrulamasını tamamlamanız çok önemlidir. Google+ profillerini kullanarak site içeriğini belirli yazarlara bağlamak, arama motorunun bir insan tarafından oluşturulan içerik ile daha düşük kaliteli içerik arasında kolayca ayrım yapmasına olanak tanır. Google+ yazar doğrulama adımlarının tamamlanması ayrıca yazarın imzasının ve fotoğrafının SERP’lerde görünmesini sağlar. Müşteriler alakalı içerik ararken, gerçek bir kişi tarafından sağlanan bilgi vaadiyle karşılandı.bağlantıya tıklama olasılığı daha yüksektir. Bonus olarak, markanızın imzasını SERP’lerde talep etmek, müşterilerin ve iş arkadaşlarının onunla bağlantı kurmasını kolaylaştırır.
21. İzleme
Google Analytics , Google Web Yöneticisi Araçları ve bing Web Yöneticisi Araçları arasında, web geliştiricileri, yatırım getirisini doğru ve verimli bir şekilde hesaplamak için gerekli mekanizmalara sahiptir. Hem geleneksel hem de mobil web siteleri için bu araçlar, trafiği, etkileşimi ve dönüşüm oranlarını izlemek için birlikte kullanılabilir. Verileri derinlemesine inceledikten sonra, hangi pazarlama kampanyalarının en iyi sonucu verdiğini ve hangilerinin düşük performans gösterdiğini ortaya çıkarmak mümkündür. Müşterilerin neden web sitenize geldiğine, web sitenizde kaldığına ve web sitenizden ayrıldığına ilişkin bu değerli içgörüler, ekibinizin pazarlama stratejilerini mükemmelleştirmesine ve sonuçları en üst düzeye çıkarmak için etkileşim tekniklerini ayarlamasına yardımcı olur. Markalı çevrimiçi varlığınız 7/24 bir vitrin işlevi gördüğünden, Google Analytics’i Google ve Bing’in Web Yöneticisi Araçları ile birlikte kullanarak sonuç ölçüm sürecini basitleştirmek çok önemlidir.
22. Kapsamlı Site Haritası
Bir kitabı okumak için oturduğunuzda, ilk önce incelemeniz gereken en yararlı bölüm hangisidir? Genellikle içindekiler tablosudur. Kitabın ayrıntılarının bir özeti olarak hareket eden içindekiler tablosu, içinde bulunan materyalin bir anlık görüntüsünü sağlar. Benzer şekilde, bir site haritası, ziyaretçilere ve arama motorlarına web sitenizde kolayca gezinmeleri ve içeriğini keşfetmeleri için bilgi sağlar. Sitenizi güncel tutmak için, yeni sayfalar eklendikçe site haritasını revize etmek gerekir. Google Web Yöneticisi Araçları bu süreci sizin için basitleştirir.
23. Özgün İçerik
Bir web sitesi tasarlarken, şirketiniz ve ürünlerinizle alakalı, yüksek kaliteli, orijinal içerik yazmak çok önemlidir. İçeriğinizin kalitesinden kullanılan anahtar kelimelere kadar her şey sitenizin arama motoru sonuçlarındaki sıralamasını etkiler . Anahtar kelime araştırması konu fikirleri sağlayabilir ve ölçülü kullanılırsa müşterilerin aradıkları içeriği hızla bulmalarına yardımcı olur. Çekiciliği artırmak için, her web sayfası en az 150 kelime olmalı ve güvenilir kaynaklara ve web sitenizdeki diğer sayfalara bağlantılar içermelidir. Bilgi vermekten çok, sitenizde yayınlanan içerikler markanızın benzersiz sesini yansıtacak şekilde yazılmalıdır. Yayınlamadan önce Copyscape gibi bir araç kullanınçoğaltma standartlarını geçmesini sağlamak için. Web sitenizde yinelenen içerik yayınlamak, arama motoru sonuçlarından kaldırılması da dahil olmak üzere, Google tarafından ağır cezalara neden olacaktır.
24. Hazır Görseller
Web sitenizde bulunan her şey fikri mülkiyet olarak kabul edilir ve telif hakkı yasalarına tabidir. Dünyanın önde gelen stok fotoğraf tedarikçilerinden biri olan Getty Images, çevrimiçi görüntülerin uygun kullanımını düzenler. Telif hakkıyla korunan görseller izin alınmadan yayınlanırsa para cezasına çarptırılabilir. Resimleri sitenizin içeriğine dahil ederken, kullanım için yazılı izin aldığınızdan ve varsa ilgili ücretleri ödediğinizden emin olun. Telif hakkı olmayan görüntülere erişim sunan siteler de vardır. Ancak, yayınlamadan önce kullanım koşullarını dikkatlice incelediğinizden emin olun. Birçok işletme için, görsellerin yasalara uygun kullanımıyla ilgili maliyetler, “bir şeyi bedavaya almanın” doğrudan sağlayacağı faydadan daha fazladır.
Web sitesi geliştirme ve tasarımının bu 24 yönü göz önüne alındığında, markalı bir web sitesi oluştururken dikkate alınması gereken birçok faktör olduğu açıktır. Trafiği artırmaya ve potansiyel müşteriler oluşturmaya ek olarak, sitenizin tasarımı, gezinmesi ve içeriği müşterilerin ilgisini çekmeli ve markanızla daha fazla etkileşime ilham vermelidir. Bir web sitesi oluştururken, sitenizin başarılı olması için gereken araçlara sahip olduğundan emin olmak için bu kılavuzda belirtilen araçları ve bilgileri gözden geçirin.